Loreta Poškaitė
Apie dėstytoją
Sinologijos docentė
Adresas: Vilniaus universiteto Azijos ir transkultūrinių studijų institutas,
Universiteto g. 5, LT-01513 Vilnius
Kabinetas: Centriniai rūmai, L. Gucevičiaus kiemas, Azijos ir transkultūrinių studijų institutas
Priėmimo valandos: pagal išankstinį susitarimą
Apie dėstytoją: 1990 m. baigė Lietuvos muzikos akademiją (kanklių spec.), 2000 m. Lietuvos filosofijos ir sociologijos institute apsigynė disertaciją humanitarinių mokslų srities filosofijos krypties daktaro laipsniui (disertacijos tema „Individo estetinės būties problema klasikiniame konfucianizme ir daoizme“). Nuo 2000 m. dėsto Vilniaus universiteto Orientalistikos centre (bakalauro ir magistro studijų programose), taip pat dėstė Vilniaus dailės akademijoje, M. Romerio universitete. Stažavo Xiamen ir Beijing universitetuose (KLR), Kinijos mokslų akademijoje (Academia Sinica, Kinijos Respublika, Taivanas)
Dėstymas
Bakalauro studijų programoje dėstomi moduliai
Kinijos kultūra ir jos šaltiniai, Kinijos istorija, Daoizmas Kinijoje, Kinijos estetika, Kinijos tradicija ir modernizmas, Outline of Chinese culture (Erasmus studentams)
Magistro studijų programoje
Lyčių santykiai Rytų Azijoje
Tyrimai
Akademinių interesų sritys: žmogaus kūnas kinų kultūroje, daoizmo pasaulėžiūra ir religinė praktika, kinų estetika ir menas, kinų kultūros recepcija Vakaruose ir Lietuvoje, konfucianizmas šiuolaikinėje kinų kultūroje
Konferencijose skaityti pranešimai |
The Paths of Socratic and Confucian Aesthetics: Convergences, Divergences, Parallels, or else? – The Third China-Greek International Academic Conference, Qufu, Kinija, 2015 m. birželio 4-6 d. |
The Embodiment of Daoist Ecological Wisdom in Chinese Landscape Painting. – The Third International Taoist Forum, Yingtan, Kinija, 2014 m. lapkričio 25-26 d. |
Bintuotos pėdos traktavimas Vakarų ir kinų kultūrose: diskursų įvairovė ir sąveika. Konferencija Rytai-Vakarai: kultūrų sankirtos, LKTI, 2014 m. lapkričio 15 d. |
The images of China in Lithuanian popular literature: contrasts and stereotypes. XX tarptautinė Europinės Kinijos studijų asociacijos (European Association of Chinese studies, EACS) konferencija, Portugalija, 2014 m. liepos 22-26 d. |
Xiao (Filial Piety) for the Contemporary Ethics and Societies: Between universality and particularity, theory and practice. Baltic Alliance for Asian Studies (BAAS) Vilnius Conference, Vilniaus Universitetas, 2014 m. balandžio 3-4 d. |
Menininko santykis su tikrove tradiciniame kinų mene: meninės kūrybos psichologijos ir estetikos perspektyvos. Konferencija Meno psichologijos sąlyčiai su estetika ir meno filosofija, LKTI, 2014 m. kovo 22 d. |
Atminties vizualizavimas lyginamosios kultūrologijos perspektyvoje. Konferencija Atminties problema vizualumo kultūroje, LKTI, 2013 m. gruodžio 6 d. |
Confucian ethics for the contemporary and global world: the case of filial piety (xiao). The International symposium „Contemporary Confucianism and Chinese Modernization“, University of Iceland, Reykjavik, 2013 m. rugsėjo 7-8 d. |
Reconsidering contemporary reception of filial piety in 21th century Western cultures: the view by Lithuanian students. International conference „Filial Piety and Ethics“, Mianshan, Kinija, 2013 m. birželio 24-27 d. |
„Rytų“ vertybės prieš „Vakarų“ vertybes šiandien: kurlink? – Konferencija „Vertybės filosofijoje ir filosofija vertybėse“, M. Romerio universitetas, 2013 m. balandžio 26 d. |
Globalizmas ir pakantumas svetimoms kultūroms: Kinijos recepcijos Vakaruose ir Lietuvoje atvejis. SOCIN (1st International Interdisciplinary Conference on Social Innovations), M.Romerio universitetas, 2012 m. spalio 25-26 d. |
Nacionaliniai simboliai kaip tarpkultūrinės sąveikos rezultatas: Didžioji siena. Konferencija Rytai-Vakarai: tarpkultūrinės sąveikos ir akultūracijos procesai, LKTI, 2012 m. lapkričio 24 d. |
Meninės kūrybos neautentiškumo praktika, arba tyčinis ir nekaltas apgaudinėjimas tradicinėje kinų tapyboje. Konferencija Meno psichologija meną tyrinėjančių mokslų sistemoje, LKTI, 2012 m. gegužės 19 d. |
Daoistinė ekologija kaip šiuolaikinės Vakarų ir kinų filosofijos sąveikos pavyzdys. Konferencija Rytai-Vakarai: multikultūriškumas ir transkultūrinės sąveikos, LKTI, 2011 m. lapkričio 19d. |
Šiuolaikinio kinų menininko Cai Guoqiang kūrybos recepcija Kinijoje ir Vakaruose. Konferencija Dabartinė estetika ir meno filosofija humanitarinių mokslų sistemoje, LKTI, 2011 m. gegužės 7 d. |
Daoism for the contemporary society: the panacea for the consumerism? - The 1st International Symposium on Chinese Culture and Religious Concord, Taiwan, Sun Moon lake, 2011 m. gruodžio 16-19 |
The Body, emotion and desire in the Ming novel “Jin ping mei”. – Tarptautinė konferencija “Body and person in China”, Vilniaus Universitetas, 2011 m. birželio 7-8 d. |
Kiniškų saviugdos praktikų populiarinimas Lietuvoje. – Rytai-Vakarai: lietuviški kontekstai, 2010 m. lapkričio 27 d., LKTI |
The Imagination of Human Body in Ming Erotic Literature. – XVIII Europinės Kinijos studijų asociacijos (EACS) konferencija „Culture is a Crowded bridge“, Riga, 2010 m. liepos 14-18 d. |
Žmogaus kūno vaizdavimas Rytų-Vakarų kultūrų sąveikos perspektyvoje: estetinis požiūris. – Dabartinės estetikos ir meno filosofijos metodologiniai virsmai, 2010 m. birželio 19 d., LKTI |
Sveikatos samprata Kinijos kultūroje. – Mokslinis simpoziumas „Sveikatos samprata Vakarų ir Rytų kultūrose“, Lietuvos kūno kultūros akademija, Kaunas, 2010 m. spalio 15 d. |
The manifestations of the Yin-yang dialectics in the Art of Cai Guoqiang. – 13 tarptautinė „Yijing“ (Permainų kanono) studijų konferencija, Wuxi, Kinija, 2010m. birželio 15-16 d. |
The Dao of Pooh: the Dao of simplicity or the simplification of Dao? – Kiniškasis daoizmo studijų salonas (The Chinese Daoist Salon), I konferencija, Zhengzhou, Kinija, 2010 m. kovo 22-26 d. |
The Ways of Daoism in Lithuania: its reception and misconception. – Pirmoji tarptautinė konferencija apie Laozi ir daoizmo kultūrą (The First International Summit on Laozi and Daoist Culture), Beijing, Kinija, 2009 m. lapkričio 5-6 d. |
Kaligrafijos vieta šiuolaikinės Kinijos vizualinėje kultūroje. – Vizualinė kultūra: pasaulinė komunikacija, akultūracija ir lokalios tapatybės, KFMI, 2009 m. spalio 9 d. |
Žmogaus kūno suvokimo metodologija: kiniškoji ir vakarietiškoji perspektyvos. – Rytai-Vakarai: kultūrų sąveika, KFMI, 2008 m. gruodžio 6 d. |
Human Body in Chinese Culture: Chinese and Western perspectives for Interpretation. – East Asian Culture in Western Perceptions, Riga, 2008 m. spalio 23-25 |
Literatūra ir politinė jos kūrybos proceso kontrolė pomaoistinėje Kinijoje (1978-1988m.). – Menininkas ir meninės kūrybos procesų psichologija, KFMI, 2008 m. birželio 14 d. |
Human talent (cai) as an Object of Anthropological and Sociological Investigation in Traditional China. – Human in the Sciences of traditional and Contemporary China, tarptautinė konferencija, 2007 m. spalio 5 d., VU, OC, Vilnius |
Estetinio skonio sklaida Kinijoje XVI-XVII a. – Tarptautinė konf. Komparatyvistinė ir Rytų estetika, KFMI, 2007 m. spalio 20 d. |
Kinų ir japonų sodų estetika: aranžavimo principai. XX a. estetikos ir meno filosofijos metamorfozės, KFMI, 2007 m. kovo 17 d. |
Narystė |
Kinijos studijų Europos asociacijos ir jos valdybos (European Association of Chinese Studies, EACS) (nuo 2010 m.) |
Žurnalo „Acta Orientalia Vilnensia“ redakcinės kolegijos narė |
Tarptautinės Rytų-Vakarų lyginamųjų studijų draugijos „Academie du Midi‘ (Filosofijos institutas, Triero universitetas, Vokietija) narė |
Baltic Research Center for East Asian Studies (AsiaRes) narė |
Lietuvos religijotyrininkų draugijos narė |
Publikacijos
Monografijos |
Estetinė būtis daoizme [The Aesthetic Being in Daoism]. – Vilnius, Kultūros. filosofijos ir meno institutas, 2004. |
Straipsniai užsienio leidiniuose |
Filial piety (xiao孝) in the contemporary and global world: a view from the Western and Chinese perspectives. Asian Studies (Slovenia) II (XVIII), 1 (2014), p.99-104. Internetinė prieiga: http://www.revije.ff.uni-lj:si/as/article/view/2205 |
Laozi‘s precepts for daily life in the contemporary world: two popular Western (American) intepretations. International Journal of Area Studies. Volume 8, issue 1, 2013, ISSN (Online) 2029-2074, DOI: 10.2478/ijas-2013-0003, p.52-69. Prieiga: http://www.degruyter.com/view/j/ijas.2013.8.issue-1/ijas-2013-0003/ijas-2013-0003.xml?format=INT |
The treatment of Human Body in Chinese Culture: Reconsidering Chinese and Western Perspectives. – Eastwards: Western Views on East Asian Cultures (ed. Frank Kraushaar), Peter Lang: Bern, Berlin, Bruxelles, New York, Oxford, 2010, p. 257-272 |
Situationality as the Main Principle of Chinese “Aesthetic Being” // Contemporary Philosophical Discourse in Lithuania. Lithuanian Philosophical Studies IV (ed. J. Baranova). The Council for Research in Values and Philosophy, vol. 26 ( gen.ed. George F. McLean). – Washington, 2005, p. 249-270 |
The problem of Identity and Difference in Classical Chinese Philosophy. Dialogue and Universalism, PL ISSN 1234-5792, vol. XIII, Nr. 1 / 2 (2003), Warsaw University, p. 177-198 |
Kitos publikacijos |
The Embodiment of Daoist Ecological Wisdom in Chinese Landscape painting. III tarptautinis daoizmo forumas (2014m. lapkričio 25-26, Yingtan), konferencijos medžiaga, t.1. Pekinas: Kinijos Daoistų asociacija, 2014 |
Daoizmo filosofija ir ekologija: ar tikrai kinų daoistai gali padėti vakariečiams išspręsti dabartines gamtosaugos problemas?. Literatūra ir menas, 2011-12-16, Nr. 3358 |
Japonų grožio įkvėpta (recenzija A.Andrijausko knygai “Japonų estetika”). Literatūra ir menas, 2001 m. birželio 15 d. |
Žmogaus būties kontekstualumas tradicinėje kinų kultūroje. Naujoji Romuva, 2000, No.3, p. 31-34, ISSN 1392-043X |
Efemeriško grožio perlai iš tekančios saulės šalies. 7 meno dienos, No. 21 (430), 2000 m. gegužės 26 d. |
Šintoizmo įtaka japonų meninio pasaulėvaizdžio formavimuisi. Krantai, 1998 Nr. 3, p.12-17. ISCN 0235-6384 |
Džiaugsmas akiai ir sielai // 7 meno dienos, N.7 (416), 2000 m. vasario 18 d. |
Pažintis su nebylia Dao išmintimi (recenzija “Laozi” veikalo vertimui į lietuvių kalbą, vertėja Dalia Švambarytė). Metai, 1998, birželis |